پرداخت حق‌الزحمه‌های برون‌سپاری سنوات قبل معلمان در این استان-راهبرد معاصر

پرداخت حق‌الزحمه‌های برون‌سپاری سنوات قبل معلمان در این استان

معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پژوهش اداره. کل آموزش و پرورش فارس پرداخت حق‌الزحمه‌های برون‌سپاری سنوات معلمان قبل خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۲۵۳۵۴۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی علوی امروز، ۱۶ مردادماه در اجلاسیه یک روزه مشترک مدیرکل واعضای شواری معاونین اداره کل با مدیران و روسای آموزش و پرورش فارس که در باشگاه فرهنگیان شماره یک شیراز برگزار شد، از پرداخت حق‌الزحمه‌های برون‌سپاری سنوات قبل خبر داد و افزود: از آنجا که قرار است حق التدریس با حقوق پرداخت شود لذا کلاس‌بندی ثبت نام و صدور ابلاغیه‌ها به موقع انجام شود.

وی تصریح کرد: بخشی از نیرو‌های خدماتی که دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی هستند، پس از گذراندن آزمون تغییر سمت در مراحل گزینش و مصاحبه شرکت کنند تا در نهایت به عنوان نیروی آموزشی فعالیت کنند.

علوی با بیان اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه تمام مکان‌های آموزش و پرورش که در اختیار سایر ادارات و سازمان‌ها قرار گرفته باید به آموزش و پرورش باز شود، افزود: ادارات باید همکاری لازم را با معلمان متقاضی حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی را داشته باشند و در صورت امکان تسهیلات ویژه سفر در اختیار آنان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه معلمان بر اساس سهمیه‌های تعیین شده به شهرستان‌ها و مناطق تخصیص داده شده است، گفت: در راستای توسعه عدالت آموزشی، راه اندازی آزمایشگاه سیار ویژه مناطق محروم باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز ضمن تقدیر از ادارت میزبان مسابقات ۱۴ گانه قرآنی و با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت، تصریح کرد: اگر دانش آموز به خوبی تربیت شود فرآیند آموزشی او نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

محمد مهدی متحدزاده افزود: قرآن ظرفیت بی نظیری برای تربیت افراد دارد که باید تلاش کنیم به خوبی از این گوهر گران‌بها بهره‌مند شویم در همین راستا دوره کشوری جهاد تبیین به زودی برگزار و از هر منطقه آموزشی دو نفر به این دوره اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان، گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی در مدارس باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد، همچنین طرح «به سوی بی‌نهایت» در دستور کار قرار دارد و مدیران باید برای ترغیب و تشویق دانش آموزان برای شرکت در این طرح تلاش کنند.

متحدزاده اظهار کرد: تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس ممنوع و مدیران باید تلاش خود را برای برپایی باشکوه نماز در مدارس به کار گیرند، همچنین تمهیداتی برای حضور فرهنگیان و دانش آموزان برای حضور در مراسم اربعین پیش بینی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی با تلاش همه مدیران استان فارس بر قله ایستاده‌ایم، گفت: در ۲۷ ماه گذشته بیش از ۲۰ رویداد ورزشی در استان فارس داشته‌ایم که در رقابت‌های اخیر ورزشی کشور، دان آموزان ورزشکار استان فارس در اغلب رشته‌های ورزشی از جمله هندبال، تنیس روی میز، دو و میدانی و ... بر روی سکو‌های قهرمانی ایستاده‌اند.

سیدکاظم حسینی افزود: باید به ورزش به دید تربیتی نگاه کرد و از این ظرفیت عظیم در مسیر پرورش دانش آموزان بهره جست همان‌گونه که در دولت شهید رئیسی فضا‌های پرورشی استان فارس به دو برابر افزایش یافت و این فعالیت کم نظیر بود.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی یا همان احداث مکان‌های ورزشی درون مدرسه‌ای استمرار خواهد داشت. بزرگترین طرح حوزه تربیت بدنی، طرح مهارت‌آموزی است لذا دانش‌آموزان برای انتقال از یک دوره تحصیلی به دوره دیگر حداقل باید یک مهارت را فرا گرفته باشند و مدیران باید سعی خود را اجرای این طرح به کار گیرند.

حسینی تصریح کرد: سلامت دانش‌آموزان برای ما یک اصل است لذا ساعت درس تربیت بدنی باید بسیار جدی برگزار شود. سامانه یکپارچه فضا‌های ورزشی مدارس استان در حال تدوین است تا تمام فعالیت‌ها و درآمد‌های آن در سامانه ثبت و شفاف سازی شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: فرآیند استخدام بیش از ۳ هزار نفر را به پیش بردیم و کانون‌های ارزیابی را با همکاری مدیران و نیروی انسانی فعال کردیم لذا در راستای توانمندسازی برای دبیران زیر ۸ سال سابقه کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و دبیران ماده ۲۸ نیز باید در آن شرکت کنند.

علیرضا شجاعی‌پور با بیان اینکه برای صدور مجوز پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی، داشتن زیرساخت‌های لازمه، امری اجتناب ناپذیر است، گفت: مناطق متقاضی ابتدا باید فضای این زیر ساخت‌ها را آماده کنند.

وی از اعلام نتایج آزمون ورودی و تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی به زودی خبر داد و تصریح کرد: عدم پذیرش دانش آموزان از سوی برخی مدیران ممکن است موجب ترک تحصیل افراد شود. بخشی از مشکلات دانش آموزان متوسطه دوم به هدایت تحصیلی بر می‌گردد که در گذشته انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای پروژه مهر، ابعاد مختلف آن باید از سوی کارشناسان وزارتخانه مورد ارزیابی قرار بگیرد، بیان کرد: برنامه عملیاتی ۵۰ روزه معاونت متوسطه تدوین شده و در آن عنوان فعالیت در هر هفته و ماه و نام اداره مجری قید شده است، همچنین توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در دستور کار است لذا پذیرش بیش از سهمیه‌های تعیین شده در رشته‌های فنی حرفه‌ای بلامانع است.

مدیر منابع انسانی امور اداری اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: در حوزه استخدام با یک ابرپروژه مواجه هستیم و بیش از ۱۵ هزار نفر را مورد مصاحبه و گزینش قرار دادیم و از اردیبهشت‌ماه تا هفته‌های اخیر این کار پیگیری و به نحو مطلوب انجام شد.

امیر مسعود اکبرپور افزود: در بحث نقل و انتقالات امسال بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی داشتیم که از این تعداد، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در سامانه نقل و انتقالات منتقل و بیش از ۸۰۰ نفر جابجا شدند در این نقل و انتقالات بیشترین متقاضی در شهرستان‌های کوار و مرودشت بوده است و ممسنی و رستم نیز کمترین متقاضی انتقالی را داشته‌اند.

وی ادامه داد: تلاش داریم کلاس‌بندی و دانش آموزان را تا پایان مردادماه به اتمام برسانیم و ادارات آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی، کلاس بندی و صدور ابلاغ را در دستور کار قرار دهند.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش فارس نیز بیان کرد: این قرارگاه دارای نه کارگروه است که شامل کارگروه‌های بازماندگان از تحصیل، نوسازی مدارس، کیفیت بخشی، توسعه وغیره است.

قهرمان قهرمانی با بیان اینکه این قرارگاه دارای ۲۴ عضو اصلی است که ۱۴ عضو درونی و ۱۰ عضو برون سازمانی دارد، تصریح کرد: در طرح شهید عجمیان، شاداب سازی مدارس در دستور کار قرار دارد و ۲۰ اداره آموزش و پرورش مجری این طرح هستند.

وی با توجه به تعیین مدارس هدف در استان و اقلامی که در اختیار ادارات قرار می‌گیرد تا به مدارس مذکور تعلق بگیرد، گفت: در طرح عجمیان ۵۶۰ کلاس به استان تعلق گرفته است که به سایر ادارات آموزش و پرورش تخصیص می‌یابد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز دراین جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه، بیان کرد: تا قبل از مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید، تعداد ۱۱۳ پروژه عمرانی شامل ۴۵۰ کلاس درس در سطح استان فارس به بهره‌برداری خواهد رسید و همزمان با سراسر کشور جشن پایان مدارس کانکسی را برگزار خواهیم کرد.

مهندس محمدخلیل خرد ادامه داد: اکنون که در فصل توزیع اعتبارات قرار داریم، علیرغم ابلاغ بودجه هر منطقه، اغلب شهرستان‌ها ساخت پروژه‌های آموزشی را در اولویت قرار نداده‌اند بنابراین اطلاعات لازمه مربوط به فضای مدارس احصا و در اختیار فرمانداران قرار خواهد گرفت تا بر اساس آن بودجه تخصیص دهند همچنین موضوع مولدسازی در اولویت قرار دارد تا مناطقی که قرار است مدارس نوساز در آنجا افتتاح شود مقدمات را مهیا سازند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار